söndag 4 september 2011

Dammsugare. Nom nom.

Det visar sig att förkylning följt av diverse fester är lika med bloggskugga. Men, nu är det söndag, och då kan man sitta i bara nattlinnet och blogga i sängen, och det är ju inte fel!

Jag har insett att jag behöver en plan. Möjligen en lista. Jag har släppt greppet om en del saker på sistone, viktnedgång och skrivande och diskande och städande... det är aldrig ett bra tecken, så nu är det dags att ta tag i saker och ting igen (efter att jag har klivit upp ur sängen that is; man ska inte förta sig). En lista alltså. Steg ett:

- Städning.

En fin punkt, eftersom Lillebror som också bor här för tillfället får hjälpa till med den, och allt ju är skojigare när man är två. Den är inget större problem. Den är även akut nödvändig eftersom min värd ska komma och inspektera lägenheten någon gång snart, även om de inte har specifierat datum än. Då känns det lite relevant att hålla lägenheten besöksbar, för jag har en känsla av att jag kommer att få punga ut med hela plånboken i flyttavgifter om jag får värden att springa skrikande härifrån.

- Motion.

Jag har varit förkyld. Är fortfarande lite, men lite promenad kan jag nog kosta på mig i alla fall. Springa får jag nog vänta med tills jag slutar hosta, annars är man ju bara dum.

- Äta lite bättre.

Jodå. När man inte är kalassjuk längre och när man dessutom senare har städat köket så kan man ju faktiskt laga något nyttigt istället för att leva på pizza, så det här känns rätt enkelt. Överhuvudtaget är det lustigt hur mycket av ens mentala hälsa som hänger på hur köket ser ut. Rent kök -> bättre mat (jag lagar MYCKET sämre mat när köket inte är i ordning) -> mer ork -> motion -> allt bättre. När allt är bra orkar jag dessutom hålla köket rent. Den godaste av cirklar. Synd att det är så mycket lättare att rubba de goda cirklarna än de onda dito.

- Skriva mer.

Jepp. Börjar här, uppenbarligen. Ska skriva ihop något fint och bra för Megazine senare idag också. Får se vad det blir. Ponnyer, kanske. Eller kakor. Eller varför inte en nostalgitripp i Katamari?

Men, först av allt, frukost. Hembakad fralla, nomnom. Med leverpastej.

Dagens tips: Frukost på sängen, och dammsugning. Faktiskt. Livet BLIR bättre om man dammsuger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar