måndag 5 september 2011

Måndagskaffet

Jag har gått ner i arbetstid. Till 80%. Det låter inte som om det skulle vara någon jätteskillnad, men det är det. 1,5-2 timmar mindre arbete per dag gör att man hinner med många saker; just idag innebär det några extra minuter med morgonkaffet, den gråa regnutsikten och Hello Saferide i högtalarna. På något sätt blir dagen lättare att gripa sig an då, än om man kastar sig från sängen och ut via dusch och klädkammare.

I klädkammaren har en av mina favorittröjor mystiskt försvunnit - den är verkligen ingenstans. Sökandet pågår, men vi är inte optimistiska. Min misstanke är att den har ploppat in i en parallell dimension; det borde inte vara HELT omöjligt om vi nu antar att dylika existerar, och den är faktiskt spårlöst borta. Jag hoppas att Jag i den Alternativa Verkligheten är glad över att jag nu har två identiska tröjor. Varsågod Jag.

Dags att svepa kaffet, gnugga gaddarna, dra på sig strumpor och skor och ge sig av.

Dagens tips: Prickigt paraply, bara för att man blir gladare av det än av svart dito.

2 kommentarer:

  1. Jag har en Stor Hög Tvätt (ren) som tog omvägen via dig. Jag ska analysera den och se om den innehåller Tröja.

    SvaraRadera
  2. Oh, strålande. Låt Tröja veta att Tröja ska ge tusan i att smita med i fel Hög Tvätt, om Tröja nu återfinns där.

    SvaraRadera