fredag 9 september 2011

Simultanoförmåga

Jag kan uppenbarligen bara vara bra på en sak åt gången. Skriver jag bra så äter jag inte ordentligt, och när det går bra på jobbet så hinner jag inte med något annat. Just nu jobbar jag som en idiot, och följdaktligen har allt annat liksom hamnat på undantag. Jag äter dåligt, sover inte sådär jättekalas och har inte skrivit något sen i söndags. Multitasking, visar det sig, gör jag bäst liksom distribuerat över tid.

In other news så inspekteras min lägenhet idag, eftersom någon annan ska flytta in. Det är lite vemodigt, det var mitt första riktiga förstahandskontrakt som jag sade upp i tisdags; även om jag är väldigt glad för trean (som i natt i någon dröm jag hade var ungefär lika stor som Västgötaslätta) så har det här varit min tvåa. Min lägenhet. Min borg och allt det där tramset. Får väl se hur lång tid det tar att rota sig på nytt; den nya är ju i alla fall tack och lov nästan exakt likadan så det borde ju inte bli så våldsamt klurigt.

Jag cyklade hem från stan igår när det stod klart att spårvagnarna inte tänkte börja gå i brådrasket. Igår var en stor dag för folkhälsan i nordöstra Göteborg; har inte sett så många människor ta en hurtig eftermiddagspromenad samtidigt någon gång förut. Lite synd att det ska krävas att man smockar in två spårvagnar i varandra för att folk ska promenera lite. Man får i alla fall vara glad att det inte regnade.

Fredag! Dagens tips: Gå hem lite tidigare. Man får det, om man har jobbat in det i förväg i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar