söndag 11 september 2011

Min balanscoach säger att...

Vissa dagar blir lite bättre än andra. Mest har det med sällskap att göra. Sällskap och sammanhang. Dagen idag har tillbringats med pensel i handen, två decimeter för nära korumpor (aka tidsinställda bomber; man vill inte alls vara för nära när kon får för sig att lyfta på svansen), för att måla en ladugårdsvägg. Väggen blev svart. Det blev även vi som målade, åtminstone fläckvis, men det hör till när man målar vägg och är alldeles som sig bör.

Sen kan man dricka te på kvällen i gott sällskap också. Då blir man inte svartprickig, utan i huvudsak kissnödig, men själsligen tillfredställd.

Jag gör tappra försök att prioritera min tillvaro nu. Det svåra är förstås att bestämma sig för vad som ska få vara viktigt. En balans mellan nytta och nöje, och mellan nu och framtid. Lägga upp strategier, tänka långsiktigt; inget som någonsin har varit min starka sida. Oklart dock om man kan bygga ett liv på en karriär som går ut på att man gnäller över att man har för mycket att göra, men det är kanske det livs-/hälso-/stresscoacher gör. Tror dock inte att jag ens i den mest allvarliga situation skulle kunna referera till mig själv som "livscoach" utan att börja asgarva. Måste prova vid tillfälle. Får trycka upp visitkort, för att få det ordentligt gjort.

Dagens tips: Utför lite hederligt kroppsarbete. Man blir snygg, trött och nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar