måndag 29 augusti 2011

Mitt vänsterprassel

Eftersom jag ju nu har ägnat hela dagen åt att blogga om att blogga i den här bloggen, så är det väl på sin plats att jag även bloggar lite om att blogga i den andra bloggen, den som är fin och rosa (som den här ju inte är) och som jag gör tillsammans med en hoper fina typer. Den heter Megazine.se och innehåller lite av diverse och allehanda. Jag började blogga där för nästan precis en vecka sen, och har hunnit skriva sammanlagt tre saker. Funderar på vilket ämne som ska få äran att utgöra det fjärde. Jag har egentligen storslagna kulturpretentiösa planer men inser att jag i viss mån saknar sakkunskapen som krävs för att sätta dem i verket. Måste alltså forska lite först. Men det har jag ju inte tid med.

Lyckligtvis går jag ner i arbetstid en smula från och med torsdag, och kommer då att ha kanske lite mer tid till kulturella utsvävningar som jag kan skriva saker om. Jag är säker på att världen darrar av spänning. Jag funderar lite på om jag kan skriva om olika sorters tomatsås, men vid närmare eftertanke är det nog sånt som kanske hör hemma på den här bloggen istället för den andra.

En vecka och skrivkramp redan alltså. Det bådar inte gott. Men det är väl sånt man som Skapare Av Kultur har att kämpa mot och leva med. Måste bli lite bättre på att låta mig inspireras bara. Nääär som helst nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar